Monday, August 3, 2009

MaNUsia & HaSAD DeNgKI......

Marahnya la aku dgn org melayu yg hatinya busuk n penuh dgn iri hati.....urghhhh....nape la manusia cmnih ley hidup lama dlm dunia nih nape la xcpt2 mati menyusahkn org je tau...aku nk cter nih...td mak aku call ckp abah aku masih xchat lg..sebenarnya dh dkt 2 mggu dh abah aku tu sakit tp masih ley gerak sana cni n g kerja la...mulanya abah aku just dmm2 biasa2 je selsema n batuk2 tp dh kt semggu kok x baik2 padahal dh g klinik kerajaan & swasta tau pn xok gak...sumer ubat dh mkn tp cmtu gak...bdnnya rasa sengal2 n sakit2,abah aku selalu xley tdo mlm..maybe angkat sawit kot kata abah aku tu yg wt bdnnya sakit...abah aku ni keje nyawit je n tolong kwnnya goreng pisang tok dpt wet sampingan la...so mak aku pn anto la abah aku g urut kt uma m.long aku (mak bidan & tukang urut ),m.long aku ckp abah aku ni kuat keje tu yg bdnnya rasa sengal2 je...pas 5 ari cmtuh abah aku kok makin xbpe chat lg batuknya makin jd2 siap muntah2 lg..abah aku xpenah sakit cmnih sekali so g la klinik lg tp doktor ckp xde pape penyakit pn...setiap mlm abah aku xley tdo resah je,mkn pn dh xde selera sampai bpe ari xkeje dok uma je..tu yg sabtu mlm yg lepas abg aku blk ngok abah aku...kiteorg dh usaha cr moden so kena berusaha cr tradisioanal lak,atuk aku wtkn la air limau la,asam jawa la,air tempuyang (kunyit cmpr pe pn aku xtau la) pn abah aku xbaik2 gak...makin dia ckp dadanya sakit lau mkn pape muntah je...muka abah aku makin pucat aku ngok kiteeorg xbg keje takut pape jd kang tp abah aku ni degil dia xley dok diam je kt uma lau pas lik keje je terus xbermaya..pastu m.long aku ajak la abah aku ni berubat cr kpg..sekali di wt sembahyang hajat uapanya abah aku ni di buat org hanya disbbkn abah aku beli kereta br ( proton saga keluaran br),itu je org nk iri hati lalu kenakn abah aku..siot tol la..lain la lau abah aku tu beli Perdana ke,Vios ke,Persona ke,Ferari ke ha lain la cternya lak pastu lau di bw sana kemari ketanya br ley ckp abah aku tu menunjuk..ermmm..manusia2...suke sgt dengki org lgpn keta tu bkn abah aku pn yg bayo tiap2 bln aku yg bayo yela ank dh keje kn so tolong family la...lau xde sape bwk pn keta tu kt uma jela berselimut je so xde maknanya abh aku tu nk menunjuk beli keta br...geram jela.....

No comments:

Post a Comment